Strolling down memory lane in a few pics (terugblik 2023)

Deze post staat al zo lang op de planning, maar elke keer kwam er wel iets tussen. Dus een van mijn intenties voor 2024 is om toch wat vaker persoonlijke artikelen te schrijven. Op de een of andere manier kwam ik daar een aantal jaar geleden veel vaker aan toe. Ben ik echt veel drukker geworden vraag ik me af. Misschien stelde ik toen wel andere prioriteiten. Ik ben wat vaker offline, maar toch nog steeds genoeg online. Persoonlijke artikelen vormen toch wel een beetje de ziel van een blog vind ik dus ik hoop daar toch wat meer tijd in te kunnen steken dit jaar. Ik trap vandaag af met een artikel over wat ik het afgelopen jaar heb gedaan, waar ik op reis ben geweest en wat me heeft bezig gehouden.

Terugblik op 2023 persoonlijke snapshots

Het afgelopen jaar was geen makkelijk jaar voor me en was ik volop bezig met het verwerken van het verlies van mijn lieve moeder die afgelopen augustus precies een jaar geleden is overleden. Een heel jaar zonder haar vond ik enorm zwaar en nog steeds heb ik het er moeilijk mee en zit ik daardoor soms wat minder goed in mijn vel. Gelukkig lukt het me steeds beter het verdriet een plekje te geven, ook dankzij alle lieve en begripvolle mensen om mij heen, al zal het gemis denk ik altijd blijven.

We deden het afgelopen jaar dingen die we al jaren wilden doen, maar steeds uitstelden. Dus we besloten zo’n beetje alle dingen te doen die al een hele tijd op het to-do lijstje stonden qua reizen. Zo bezochten we in de mei vakantie mijn schoonzus, neven en nicht in Amerika. Zij wonen al jaren in Atlanta, maar wij waren er nog nooit geweest. Naast Atlanta bezochten we ook nog een aantal andere plaatsen. Op de foto’s zien jullie hieronder (van links naar rechts en van boven naar onder): Savannah waar ik samen met mijn dochter op de foto onder zo’n mooie karakteristieke boom met spaans mos sta. Stone Mountain dat net buiten Atlanta ligt, is een grote granieten berg met daarin een beeldhouwwerk van de drie zuidelijke leiders uit de Amerikaanse Burger oorlog. Prachtige watervallen in Amicalola dat ook op een steenworp afstand van Atlanta ligt. Langs de Atlanta Belt Line vind je de Ponce City Market met een food- en shopping center, leuke restaurantjes en mooie muurschilderingen. Ook gingen we een weekend naar Clearwater in Florida waar we mijn nicht en haar drie kleine kinderen die we nog nooit hadden ontmoet, ook zagen. Langs de snelweg naar Florida vonden we een Twistee Treat, waar we uiteraard een ijsje scoorden en wat foto’s maakten. We bezochten Georgia Aquarium op een regenachtige dag in Atlanta wat het grootste aquarium van Amerika is. En gingen we op goudjacht in de Crisson Gold Mine in Dahlonega.

Vakantie Amerika persoonlijke foto's

In de zomervakantie bezochten we Griekenland en om precies te zijn Athene en de Peloponnesos, waar we ook de familie van mijn man bezochten die hij sinds zijn jeugd niet meer gezien had. We werden door de hele familie met open armen ontvangen. Het was een bijzonder en emotioneel weerzien. Op de foto’s zien jullie het indrukwekkende Kanaal van Korinthe, de Akropolis bezochten we onder begeleiding van een Nederlandstalige gids op een loeihete dag. Er waren amper schaduw plekken dus het was afzien, maar absoluut de moeite waard.  Langs de weg zie je heel wat Iconostasies staan. Deze kerkjes/kapelletjes worden meestal geplaatst op de plek waar iemand is overleden of het ongeluk heeft overleefd. Oud-Messini (369v Chr) is een prachtige archeologische plek met onder andere amfi-theaters, een stadion en tempel. Het was er vrij rustig, maar het was die dag ook weer erg heet.  Op de Lykavittós heuvel waar we met een kabeltreintje heen gingen had je een prachtig uitzicht over Athene. In de verte zagen we ook de bosbranden die er op dat moment waren. Wat kun je heerlijk eten in Griekenland, ik heb enorm genoten van de broodjes gyros, souvlaki en baklava. Kalamata is een typisch Griekse stad met in het historische deel de mooie Ypapanti kerk en leuke winkels en restaurantjes.

Vakantie Griekenland zomer 2023

De drie flamingo’s Kwik, Kwek en Kwak in de Intratuin in Utrecht hebben we dit jaar gelukkig nog een keer kunnen zien. Toen er een was overleden werd besloten om de andere twee (na 35 jaar in de Intratuin geleefd te hebben) naar Dierenpark Amersfoort te verhuizen wat uiteindelijk natuurlijk beter is voor de dieren. Afgelopen jaar heb ik meegedaan aan de Micellair campagne van Garnier en kwam ik mezelf tegen op een stand van Kruidvat. Elk jaar worden er in onze straat lammetjes geboren. En ze zijn zo schattig. Helaas denk ik dat er dit jaar misschien geen lammetjes geboren zullen worden omdat veel schapen helaas zijn overleden aan blauwtong. In september zou ik een stekjes workshop van Mama Botanica volgen in Amsterdam. Helaas had ik me verschrikkelijk vergist in het tijdstip en kwam ik pas tegen het eind aan. Heel erg jammer want ik had me er enorm op verheugd. Gelukkig heb ik de foto’s nog en was Iris van Vliet (Mama Botanica) zo lief om me na afloop nog wat uitleg en stekjes mee te geven. Tijdens een weekendje Luxemburg bezochten we Metz waar ik het natuurlijk niet laten om een bezoekje aan de Sephora te brengen. In november was ik uitgenodigd voor de UPR Beauty Day in Amsterdam waar ik de nieuwste Yves Rocher en MAC collecties kon bewonderen en alvast een voorproefje kreeg van de aankomende lanceringen voor ’24 van Weleda.

Random personal pictures 2023

Na het terugzien en uitzoeken van de foto’s van 2023 krijg ik toch een hele grote glimlach op mijn gezicht. En begint het ook alweer te kriebelen om leuke plannen te maken voor dit jaar.

Hoe kijken jullie terug op het afgelopen jaar en wat voor plannen hebben jullie voor dit jaar?

Premium Nieuwsbrief

Mis nooit een blogpost, nieuwtje of winactie en meld je aan voor mijn nieuwsbrief!

Lees mijn privacybeleid voor meer informatie.

Volg:

8 Reacties

1. januari 11, 2024 / 16:50

Oh, wat een leuk artikel Deb! Inderdaad ook altijd leuk om zo’n persoonlijke artikeltjes te lezen, al weet ik dat er soms ook wel wat tijd inkruipt! Maar fijn om wat meer over je reizen te lezen en te zien, wat een prachtige foto’s en plekken die jullie hebben bezocht! En ook dichterbij heb je tal van leuke momenten en bezoeken gehad, fijn te horen dat die je toch een goed gevoel geven.
    Na het overlijden van mijn papa, vond ik dat eerste volledige jaar ook heel moeilijk. Alles is een eerste keer zonder hen! Het wordt makkelijker, maar toch blijft het een groot gemis hé! Dikke knuffel <3

januari 14, 2024 / 10:23

Bedankt voor je lieve comment 🥰. Er gaat zeker wat tijd in zitten, maar alleen nog meer tijd als je het uitstelt ben ik achter gekomen 😂. Dus beter om regelmatig wat kortere artikeltjes te schrijven dan 1 mega lange zoals ik nu heb gedaan. Vond het wel heel leuk om alle foto’s terug te zien en dat bracht me gelijk in vakantie stemming. Vorig jaar was echt zwaar zonder mijn moeder. Had ook zo graag al die mooie verhalen met haar willen delen 🙏🏻, had ze helemaal geweldig gevonden. Het blijft wat dat betreft inderdaad een groot gemis 😘.

2. Ilse
    januari 12, 2024 / 20:59

Lieve Deb, wat leuk om te lezen wat je allemaal hebt beleefd in 2023. En heel goed dat jullie eindelijk de reizen hebben gemaakt die al lang op jullie wensenlijstje stonden! Genieten van het leven en mooie herinneringen maken is zoveel waard. Kus 💋 Ilse

januari 14, 2024 / 10:19

Hey! Wat leuk om van je te horen 🥰. Ja, ben zo blij dat we het eindelijk gedaan hebben. Het leven is wat dat betreft maar kort dus belangrijk om zoveel mogelijk dromen waar te maken 🙏🏻. Hoop dat alles goed is met jullie 😘

3. Babs
    januari 13, 2024 / 10:55

Wat een heerlijk overzicht. Zo gaaf waar je allemaal geweest bent, ik ben dol op reisfoto’s. (heb je nog goud gevonden?)
    Vaker doen, heel leuk, enne… wat is jouw dochter gegroeid!

januari 14, 2024 / 10:20

Wat is ze groot geworden hè. T’is een echte tiener inmiddels 😊. Zoveel reizen we nu ook weer niet, maar ga zeker meer persoonlijke foto’s delen 🙏🏻.

4. Soe
    januari 20, 2024 / 10:07

Hey Deb,

Superleuk om je artikel te lezen en met je mee te mogen reizen in je memory lane!

Wens je weer een mooie reis in 2024 toe🙏😘

januari 21, 2024 / 21:28

Haha, leuk dat je een berichtje achterlaat 🥰. Ik was van het weekend al druk in de weer met het maken van plannen voor dit jaar 😊😘

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Mijn foto\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s en teksten zijn auteursrechtelijk beschermd. Wil je ze toch gebruiken, neem contact op via mijn contactformulier en vraag naar de mogelijkheden.